رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

سنندج  به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود

اسکندری گفت: با توجه به این که بیش از ۶۲ درصد توت فرنگی کشور در کردستان تولید می شود باید شهر سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در دومین جلسه هماهنگی جشن ملی برداشت توت فرنگی گفت: جشن ملی توت فرنگی که امسال در هفته آخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود باید به عنوان یک مراسم ملی در کشور مطرح و هر ساله در این تاریخ  برگزار شود.

پیمان اسکندری گفت: جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان در سنندج با هدف شناسایی و معرفی پتانسیل‌های استان کردستان به منظور توسعه این محصول انجام خواهد شد و باید با تمام توان از برند توت فرنگی کردستان حمایت کنیم.

او می گوید: سالانه در کشور ۹۶ هزار تن توت فرنگی تولید می‌شود که کشاورزان استان کردستان سالانه  ۶۰ هزار تن توت فرنگی یعنی بیش از ۶۲ درصد توت فرنگی کشور راتامین می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این رویداد با برگزاری سمینار‌های تخصصی، جشنواره ها، گردشگری کشاورزی، معرفی ارقام جدید، دعوت از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران و نیز درگیر کردن تمام بخش‌های دولتی و تشکل‌های بخش کشاورزی استان سعی در تثبیت و ارتقا  و معرفی برند توت فرنگی کردستان خواهیم کرد.

اسکندری گفت: با توجه به ماندگاری کم محصول توت فرنگی و مشکلات نگه داری محصول، ما از سرمایه گذاران و تجار در جهت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز صادرات این محصول حمایت خواهیم کرد.

او گفت:با هماهنگی که با شورای شهر سندج و شهرداری صورت گرفته محیط شهر سنندج متناسب با این رویداد فضا سازی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان می گوید: با توجه به شرایط مناسب بازار و قیمت مناسب آن می‌توان تولید توت فرتگی را در تمام فصول سال انجام  داد.

اسکندری می گوید: کشت قراردادی محصول توت فرنگی  راه حل اساسی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان است و باید تشکل‌های بخش کشاورزی در این حیطه ورود پیدا کنند و ما نیز ببه جد ازآن‌ها حمایت خواهیم کرد.

او گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای جذب گردشگر به استان است و انتظار داریم اداره کل میراث فرنگی و گردشگری استان و نیز بخش‌های خصوصی در این رویداد  مهم مجموعه اتاق بازرگانی سنندج و جهاد کشاورزی استان را حمایت کنند تا به در بهترین نحو ممکن جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.